Marketing – kiszervezzem, ne szervezzem?

A marketing feladatok kiszervezése, vagy a cégben tartása sokszor fejtörést okoz a vállalkozásoknak. Számos alkalommal tapasztaltam már egy-egy cégtulajdonossal, vagy vezetővel beszélgetve, hogy bár szívesen kiszervezné marketing tevékenységét, vagy annak bizonyos részfeladatait, nem biztos a dolgában. Kétségeik vannak, mert úgy gondolják pénzt dobnak ki egy „külsős” megbízásával, hiszen a feladatokat szét is lehetne osztani a kollégák között. A titkárnő posztolhatna a Facebookon, az értékesítő meg tudja fogalmazni az e-mailben kiküldendő ajánlatokat, az egyik munkatárs pedig „ért a weboldalakhoz” így ő majd megcsinálja az új weblapjukat.

Az igazság az, hogy bizonyos feladatokat tényleg megoldhatunk házon belül, másokat azonban jobb, ha szakmabelire bízunk. Egész egyszerűen azért, mert van tapasztalata a témában, a rendelkezésre álló költségkeretet hatékonyabban el tudja költeni egy komplex stratégia kidolgozásával és megvalósításával, vagy olyan ötlettel áll elő, amely nagyot lendít eladásainkon. Arról nem is beszélve, hogy egy marketing tanácsadó munkája során meg tudja őrizni tárgyilagosságát, kívülállóként jobban átlátja a cég helyzetét és sok esetben költséghatékonyabb, mint főállású munkatársat alkalmazni.

Mikor érdemes elgondolkodnod azon, hogy igénybe vedd egy marketing szakember segítéségét?

  • ha eddig cégtulajdonosként/vezetőként Te foglalkoztál ezekkel a feladatokkal, de úgy érzed, összecsapnak a fejed felett a hullámok, nincs időd a stratégiaalkotásra, a piac- és kapcsolatépítésre, vezetői teendőid ellátására
  • ha számos ötleted van, de csak gyűlnek, megvalósításra várnak
  • ha bár van marketinges munkatársad, úgy érzed, nem azt nyújtja, amit elvársz tőle
  • ha már nem válnak be az eddig alkalmazott marketing praktikák – hirdettél a helyi újságban, de nem hozott új vevőt, nem jönnek a közösségi oldalakon a kommentek, kevesebb termék fogy, pedig megújult a csomagolás
  • ha marketingköltéseidet optimalizálni szeretnéd, a lehető leghatékonyabban szeretnéd elkölteni az erre a területre szánt összeget
  • van egy speciális projekt, amit nem tudsz megoldani

Bárhogy dönts is, ne feledd, a marketingre költött pénz nem költség, hanem befektetés!