Marketing tippek 2016-ra

Természetesen általános érvényű, minden cégre alkalmazható recept nincs, de vannak trendek, amelyeket érdemes figyelnünk és alkalmaznunk. Az is igaz, hogy ami hódít Amerikában, nem biztos, hogy itthon is elterjedt. Arról nem is beszélve, hogy ami meg elterjedt, vagy az kellene hogy legyen, nem mindenhol működik.

Lássuk, mit kell szem előtt tartanunk 2016-os marketing tervünk elkészítésekor?

  • Videók térnyerése

Már most is egyértelmű, hogy a videós tartalmak száma egyre csak nő és ez csak fokozódik 2016-ban. Használjuk marketing céljainkra, arra, hogy vevőinkkel személyesebb kapcsolatot alakítsunk ki, hogy hasznos tippeket, használati tanácsokat osszunk meg velük. Mutassuk be mindennapjainkat, készítsünk vicces kisfilmeket, amelyből megismerhetik kollégáinkat. Egy videó kiváló lehet arra, hogy bemutassuk termékünket, tudósítsunk egy eseményről.

  • Instragram

Bár Magyarországon egyelőre inkább a fiatalabbak használják az Instagramot, érdemes megismernünk és céges céljaink szolgálatába állítani. Gondold át, milyen tartalmakat – fotókat, videókat- tudsz megosztani, és folyamatosan légy jelen. Itt is érvényes azonban, hogy próbálj a célcsoportod számára is érdekes, izgalmas, valamiben különleges posztokat megosztani.

  • Célozz pontosan

Használd ki az egyre finomodó algoritmusok előnyeit és határozd meg pontosabban online hirdetéseidben és a közösségi média kampányaidban célcsoportodat. Persze ehhez nem árt ismerni a célcsoportot, nem csak korukat, nemüket, de leginkább az érdeklődési körüket (ehhez követőid, vásárlóid körében akár a Facebook segítségével is gyűjthetsz információkat).

  • Személyre szabott tartalommarketing

A tartalommarketing még mindig –és egyre inkább- fontos. A pontosan célzott célcsoportnak add azt az információt, amire szüksége van, ami érdekli. Mindeki szelektál és csak a számára értékes tartalmat olvassa el. Figyeld a kommenteket, így megismered a (leendő) vásárlóid véleményét, kérdéseit, és válaszolj, vedd fel velük a kapcsolatot, így még több információt oszthatsz meg velük és szerezhetsz tőlük.

  • A mobil használata dominál

Egyre többen használják mobiljukat az asztali gépek helyett, sőt, a vásárlások száma is nő. Ugye reszponzív már a weboldalad (azaz optimalizáltad a különböző  eszközökre; ha nem, látogass el IDE)? Érdemes arra figyelmed, hogy terméked mobilon is könnyen megtekinthető legyen, ha bonyolult az arról készült képek között böngészni, gyorsan bezárják a honlapod.

Annak szellemében alkalmazd a fenti marketing tippeket, hogy 2016 a Vevő éve. Legyen célod, hogy számára releváns információkat adj át, járj a kedvében, szolgáld ki maximálisan! Hiszen így tér vissza hozzád és kelti jó híredet.

Ha pedig kérdésed van, segítségre van szükséged ahhoz, hogy a fenti tippeket figyelembe véve elkészítsem marketing terved a 2016-os évre, keress bátran!