Marketing tippek vállalkozóknak

Sokszor, sok helyen olvashattunk már arról, milyen költséghatékony marketing tippeket alkalmazhatnak a vállalkozások annak érdekében, hogy cégüket sikerre vigyék, eladásaikat, ezáltal profitjukat növeljék. Ezeket a tippeket azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni, így összegyűjtöttem pár ötletet, amelyet érdemes újra és újra átgondolni, vajon alkalmazzuk-e, élünk-e a lehetőségekkel.

  • Fogalmazd meg a céljaidat, határozd meg a célcsoportodat, pozícionáld vállalkozásod!

A vezetők nagy többsége tudja, hogy ezen pontok átgondolását nem kerülheti el, mégis, számtalan esetben találkoztam már azzal, hogy az alapok hiányoznak. Az elérendő cél kijelölése nélkül honnan tudjuk és legfőképpen honnan tudják munkatársaink, hová tartunk, mi motiválja tevékenységünket? Igenis merjük kimondani, hogy egy év múlva szeretnénk bizonyos termékünk eladását 20 %-kal növelni, vagy Facebook követőink számát megduplázni a félév végére. Ha nem sikerül, gondoljuk át a célokhoz vezető utat.

Sok vállalkozótól hallottam már: a mi cégünknek mindeki célcsoportja. Burkolatokat árusító cég tulajdonosa  mondta el nekem, mindenki épít, vagy felújít egyszer, úgyis szükség lesz rájuk. Ezek szerint ő mindenkihez szól, bármilyen korosztályról, lakhelyű vagy pénztárcájú emberről van szó, ráadásul mindenkihez ugyanolyan módon és ugyanott. Beláthatjuk, hogy egy versenytársakkal teli piacon ez nem működik.

  • Fordíts figyelmet a versenytársaidra!

Böngészd weboldalukat, lesd el az alkalmazott trükkjeiket és szabd magadra, fejleszd tovább! Egyáltalán járj nyitott szemmel a világban, egy új ötlet akkor talál meg, amikor nem is számítasz rá.

  • Optimalizáld weboldalad!

A honlap optimalizálása nem azonos a keresőoptimalizálás fogalmával (ez utóbbi tágabb fogalom, és szintén megér egy bejegyzést).

A weboldal optimalizálása a tartalmi és szerkezeti elemek optimalizálását jelenti annak érdekében, hogy az a keresőprogramok „igényeinek” megfeleljen.

Ha új weboldalt készíttetünk, a webfejlesztőnek tisztában kell lenni azokkal a szempontokkal, amelyek révén keresőbaráttá válik honlapunk. Jó, ha utánanézünk azonban ezeknek a szempontoknak, hogy tudjuk, milyen egy korszerű weboldal. Semmiképpen ne helyezzük a design-t a tartalom elé. Olalunk legyen mindig friss, érdekes, sokak számára hasznos információt tartalmazzon. Ügyeljünk a formázásra, a kiemelésre, a kulcsszavak használatára az oldalak címében és az url-jében. Használjunk több cselekvésre felhívó gombot – iratkozzon fel, kapcsolat, megveszem, érdekel, jelentkezem stb –  az oldalunkon. Ahhoz, hogy a keresők találati listáján előkelő helyet szerezzünk, elengedhetetlen, hogy holnapunkra minél több, releváns link mutasson.

  • Vedd komolyan az E-mail marketinget, használd a közösségi médiát, a vevőszolgálat működjön jól!

Még mindig nem ritka, hogy egy-egy cég nem gyűjti vásárlói adatait, vagy csak a nevét, címét. Mennyivel olcsóbb lenne egy-egy már nálunk vásárolt elégedett ügyfelet újbóli vásárlásra bírni, mint újakat toborozni, ráadásul ki akar már a postázásra költeni? Gyűjtsük az e-mail címeket, vezzessük akár egy xls táblázatban vevőink minden adatát, persze a beleegyezésükkel. Használjuk ki azt, hogy a közösségi média révén ma már bármely vevőnket elérhetjük, kikérhetjük véleményét, elkötelezettségét növelhetjük. Ha visszajelzés érkezik vásárlónktól, ne várjunk a válasszal napokig! Legyen a témának felelőse, aki ügyel arra, hogy az érdeklődők, esetleg panasszal élők nem hiába keresnek fel minket. Igaz ez az e-mailes megkeresésekre, vagy a közösségi médiában felmerülő kérdésekre is.

  • Készíts videókat a termékedről, szolgáltatásodról!

És terjeszd is (pl. Youtube)! Ha ötletes, humoros módon teszed mindezt, szívesen osztják meg azok, akik már megnézték és így vírus módjára terjed majd.

  • Légy szakértő, adj hasznos tanácsokat vásárlóidnak!

Ha folyamatosan hasznos tudással látod el az érdeklődőidet, többször visszatérnek majd weboldaladra, mert tudják, új információkkal gazdagodhatnak. Egy idő után természetessé válik számukra, hogy a témában a Te céged keressék, nálad vásároljanak.

Természetesen a céges honlap, Facebook oldalunk frissen tartása, esetleg egy blog írása a napi teendőid mellett nem könnyű feladat így ha úgy érzed, segítségre van szükséged, keress bátran!